Funderingar

Ibland har man mycket funderingar över livet, jag tycker man ska ta till vara på dom luckliga stunderna ,

För om man tänker efter är dom inte så många! Men jag tror man måste försöka skapa dom själv,

Om man tar in allt negativt är man snart nere på botten, vissa dagar känner man sig lessen som jag gör idag,

Men man får då ta hjälp av sina riktiga vänner , för att komma upp till vattenytan igen!

Eftersom jag brukar måla , när jag mår dåligt , så hittade jag en av mina tavlor , som jag målade för många

år sedan, den säger allt!






jag tycker den här dikten jag ska skriva passar till .Det är en dikt av Per Lagerkvist


Det är vackrast när det skymmer

All den kärlek himlen rymmer ligger samlad i ett dunkelt

ljus över jorden, över markens hus

Allt är ömhet, allt är smekt av händer

Herren själv utplånar fjärran stränder

Allt är nära, allt är långt ifrån



Som sagt så skapas mycket kaos i livet , av negativa tankar och dumma påhopp,

men man måste vända det ryggen , så gott det går, och trampa vidare i sitt liv.

Det går ju faktiskt inte i repris. Vara rädda om varandra och förstå varandra

fast vi alla kanske inte har samma åsikter måste vi acceptera varandra, fast

det kan vara svårt i blnd !

ska lägga ut några kort som gör mig glad!




En typisk gladbild på mitt barnbarn!







Gladbild 2 på Tessan min dotter!







Gladbild 3 Marita o barnbarn.





Har ni sett något så vackert! något så ärligt snällt o ödmjukt!

Avslutar med en liten dikt , tillägnad dom som bryr sig.



Kommentarer
Postat av: Kicki

ja visst finns det mycket som drar ner en...jag har avslutat ett par sk vän förhållanden för de sög verkligen ur mig all in energi...sen när jag själv va nere så fanns inte någon där, de hade båda träffat karl...så bort med allt suger ur en och in med det positiva...röntgen gick över förväntan...ha det så bra å en riktigt värmande kram till dig

2009-02-05 @ 11:27:31
URL: http://gammtackan.blogg.se/
Postat av: Ditt barn Sara

Vad fin bloggen blivit, du är så duktig så! Det känns skönt att jag bestämt mig för vad jag vill göra nu! Tack för att ni finns! /sara

2009-02-07 @ 14:16:53
URL: http://saraagren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0