Mariadagen



Grattis till alla som Heter Maria! Ivåran släkt  är det många som heter Maria .

Jag heter Maria som andranamn, mina barn Sara o Teres heter Maria som andranamn!

även mina två systrar heter Maria. Det är ett släknam ,som kommer frn MIN Mormor.


Träffade alldrig min mormor , hon dog 40 år gammal i tbc,den skördade många liv.

Hon lämmnade 7 små barn efter sig, tur att morfar var duktig och kunde ta hand om alla barn.

Men jag har kort på henne i alla fall.


Ja igår var vi på begravning i Sala :Min mans mamma har gått bort. 

Det var en otroligt vacker begravning ,om man kan säga det .Det tycker jag man kan säga

när hon har fått leva ett relativt långt liv,inga svåra plågor ,men en shock för sina efterlevande,

Att få  se ett sådant värdigt och vackert slut på ett liv gjorde ett väldigt intryck på mig och resten

av oss.

Det blir en eftersmak av vemod  eter en sådan upplevelse, men man kanske behöver en

påminnelse  om hur livet är ! det får en att tänka efter så skört livet är ! Att tänka efter att

vara rädda om varandra!

I Bland när jag behöver rensa tankarna tr jag hundarna med på en långpromenad, kameran stoppar jag

i fickan , då kan jag gå och tänka , prata med hundarna ( får bra svar då) .



Golle försöker plocka björkris åt mig , men det är segt!




här träffade hundarna sin bästa kompis Lorde , han var ute med lillmatte och
åkte spark.

Måste sätta ut en bild på barnens kusiner vi träffade i går , så Sara i Norge får se!






Ja det är trevligt att se all släkt ibland , barnen blir så stora så man inte känner igen

dom knappt!

En annan sak jag tycker är rogivande är att MÅLA, det gör mig riktigt avslappad.Snart har vi hantverkare

försäljning i våran sommarbod, har börjat måla lite, visar här ett smakprov!





Nu ska jag sätta mig och titta på melodifestivalen, och samtidigt måla en kruka!


Om ni mina barn läser detta så ger jag er många pussar o kramar!

Sara hör av dig om du behöver något!
















Kommentarer
Postat av: thessan

Grattis kära mor på namnsdagen!:D



Nu har vi nyss kommit hem, men dte vet du ju redan eftersom vi talats vid på telefonen :D



Fina bilder, jag saknar mina kusiner, men jag får se till att träffa dom snart vid kanske ett roligare tillfälle!



Nu ska jag natta anders i soffan, och erik ska jag ta i örat till sängen :D



Älskar dej morsan! puss

2009-02-28 @ 23:04:50
Postat av: linus

vi fastnade allt på kort :) kul och träffa er !

2009-03-01 @ 11:16:38
URL: http://liinusagren.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej Mor! Krukan med Ior medfågeln på nosen var jättefin!!! Jag hmår bra, hoppas ni med mår fint, bara 2 mpnader kvar på min vistelse här nu! Kram

2009-03-01 @ 12:01:04
URL: http://saraagren.blogg.se/
Postat av: Kicki

Ja...visst e det trist att man ofta träffas under dessa begravningar...familjen å släkten ska man ju vara rädd om å så rinner åren bara iväg...fina foton på kidsen!!...ha det så bra som ni bara kan ha!!!

2009-03-01 @ 13:15:35
URL: http://gammtackan.blogg.se/
Postat av: linaa

haha hur man ser ut... sönder gråten o jävlig.. syns att man sov 3h på natten till fredagen.

Kul o träffa er hoppas vi ses snart igen!



Super snygga krukor, älskar Ior!

2009-03-02 @ 23:36:43
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: Sussie

Åh, vad fina krukor! Sånna vill jag köpa till min dotters rum, men Nalle Puh motiv.

Vad kostar de???

Mvh Sussie

2009-03-05 @ 22:25:42
URL: http://susisiome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0