Söndag

Nu är det söndag igen , veckorna rullar på ,tur vi går mot ljusare tider!

Det är ändå konstigt att vi har det ganska lungt förhållandevis i sverige , så vi har tid att längta efter våren!

Tänker nu på det man ser i tidningarna varje dag , barn som ligger döda på rad och föräldrarna  är helt tokiga av sorg!

Ofta säger man " hur orkar dom" men när man står inför faktum , vad ska man göra! Jag tror man bara överlever,

att man stänger av på något konstigt vis , lever i en bubbla , så man ser sig själv utifrån .

Den känslan kan man få om man allrahelst mister ett litet barn!






Tvungen att sätta in en vacker dikt att trösta sig med och den stämmer ganska bra med livet,

som man blir formad från början , sitter det kvar omän det kommer i symmundan ibland.

Ta vara på små ting i livet , jag tror när man blir lite äldre och kanske hälsan sviktar lite , Då

lär man sig det! Det är synd att man inte kan lyckas att lära ut lite knep till sina barn, men dom måste väl

gå igenom det själva för att lära sig. Jag tror jag inte fick nytta av min erfarenhet förrän jag var runt 50

( barnslig långt upp i åldern)







Så här mjuk o skön skulle värden vara! åtminstone för alla små barn! jag tar liknelser med djur

för jag lever med övervägande djur ! Krister är väl ocså ett slags djur ha ha

Ja man har mycket tankar en söndagskväll, när man har tid att tänka och jag tror det faktiskt

inte skadar. Man kan inte bara slå bort allt som händer!







Den dikten säger allt man vill säga om  till sina barn! man vill dom så väl men dom måste få

leva sina egna liv.   ( fast ibland kan det vara svårt )


Trots att livet oftast är väldigt hårt och orättvist kan man tycka , så är min rikedom mina barn ,

som blivit fina människor ALLA 3, Det kan ingen ta ifrån mig ( inte staten helller)





Snart bär det av till Norge så jag måste passa på att vila om jag ska orka med Matte!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0