inventering av skogen

Varje år denna årstid känner jag en dragning ut i naturen, livet  är ganska så hårt och stressigt , för att min kropp
ska få återhämta sig lite grann brukar jag åka till  skogen och tystnaden. Det är ju inte alldeles tyst , har man lyssnat
ett tag så hör man det minsta knäpp, fåglar som flyger en gren det knäpper i. Kan inte förstå de som sätter på
sig hörlurar med musik i skogen , när man ska passa på att slappna av, det är det mest läkande för kropp o själ

Eftersom jag tycker det är så vackert i skogen tog jag med min kamera , och tog några bilder.



Här finner jag ro, en liten gräsväg med skog överallt påminner om barndommen.



Det har kommit mycket regn, ser ut som en liten bäck mitt i skogen.



Mycket vackert i skogen , mina små älsklingar tittar fram under gräset!



Dessa nyttiga små pärlor har också kommit, plockade två liter!



visst ser det väl härligt ut? samtidigt man plockar bär o svamp kopplar
man av i kroppen.



Här är en fin skogsväg , mycket svamp brukar det finnas där , det vet gubben
i huset förra året förirrade han sig där , vilse med andra ord. Maj räddade honom
för hon känner till skogarna.


Ja det var en härlig skogstur , nu är mina batterier laddade igen! Ska sluta
med några tänkvärda ord , som min son skrev på sin blogg, som var så tänkvärda!


Jag vet inte om jag har en dag, tio dagar, tio år eller 40 år kvar
Jag vet inte om jag är halvvägs genom livet eller närmare slutet.
Därför vill jag försäkra mig om att jag inte slösar de stunderna på
någon form av småaktighet, bitterhet eller lathet.
Jag vill omge mig med det som är viktigt för mig och de personer
som betyder mest för mig.


KRAM ALLA MINA NÄRA O KÄRA


Kommentarer
Postat av: micke

Härliga bilder

2009-07-12 @ 21:54:28
Postat av: Sara

Det tror jag det att du skulle kasta dig ut i skogen!! SSnart kommer jag på besök då kan du väl plocka några liter till mig med ;) HAHA!

2009-07-13 @ 19:12:27
URL: http://saraagren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0