Värmebölja

Ja nu har vi väl fått så vi tiger ! med värmen menar jag. Idag har det nog varit den hittils varmaste dagen.
Man orkar inte göra så många knop, gäller bara att överleva hah.
Häromdagen blev vi på "våran gata" bjudna upp till deras sommarhus vid vattnet, det var riktigt skönt
Vi fick åka stor och fin flotte  och det fläktade så skönt! Jag tog några härliga bilder som jag ska visa.



Ja här börjar då färden , alla ska komma på gäller att inte kliva bredvid!



Här är vi framme vid vårat mål ! Vackert eller hur?



kort från baksidan, lika fin utsikt därifrån!



Maj o Hans bjöd på god mat , Färskpotatis , sill, strömming , rökt fisk
och inte nog med der, jordgubbar o grädde till efterätt, konstigt att inte
flotten  kapsejsade när vi åkte hem! Krister och Hans var duktiga och diskade.



Här står Lasse i Majs bikinitrosor och funderar om han ska våga doppa sig!



Han vågade ! det var faktiskt 27 g varmt i vattnet denna dag.



Här ligger flotten och väntar att vi ska kliva på för hemfärd efter en underbar dag.



Här kommer vi tillbaka , åker förbi ännu en gullig stuga som ligger vackert vid vattnet.


Idag kom Marita och  Lucas ( mitt barnbarn) och hälsade på, vi ville komma ut lite
men det gick i snigelfart  på grund denna värme, men resan gick upp till Sonja som har loppis
här i Huddunge , förtjänsten går till välgörande ändamål.



Här står Lucas  inne på loppisen , han tycks inte lida av värmen!




Här bor Sonja , en riktigt stor gräsmatta ska jag säga!

Efter denna tripp bar det av till Sillbo, för att titta på några nyfödda gullungar.



Två gullungar på samma bild!



En riktigt stolt mamma.



Sex stycken sötnosar ännu utan ögon!

Ja denna dag har gått mot sitt slut och även jag är slut !

tack för i dag och kram alla mina nära o kära.


Kommentarer
Postat av: Sara

Vilka fina bilder. Lasse är ju en riktig pudding i badtrosor! HAHA!

2009-07-08 @ 22:58:52
URL: http://saraagren.blogg.se/
Postat av: Thessan

vore det inte bättre att sattsa på Lasse än pappa tycker du? :)

2009-07-09 @ 16:50:13
URL: http://stronglov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0