Blomsterakution

Nu  märks det att det börjar bli långa ljusa kvällar, då har man inte tid att sitta så mycket !
men man får väl ta sig lite tid , för att skriva ner vad som händer i  Rödjebro.
Härom kvällen var det auktion på plantor och blomskott i församlingshemmet framme i Huddunge.
CKF anordnade  den trevliga tillställningen, mycket fina växter som folk hade skänkt, det bjöds på
kaffe och otroligt gott kaffebröd!( hembakat förstås)jag tog några bilder ,som vi ska titta på

 

Ja här står Maj o Karin och skojar med varandra!



I pausen var det dragning på våra ( åror) Min granne Solveig roffade åt sig två
vinster , som ni ser blev hon glad!




Här sitter vi och fikar , Siv ser till så vi får påtår ,



Ni ser så mycket växter ! behällningen går till välgörande ändamål, det tycker jag är beundrandsvärt
ja det var en trevlig kväll , med mycket trevligt folk att prata med.

Nu måste man passa på att göra det som göras ska ute med , Krister var riktig bonde
häromdagen när han hjälpde Klas o Lars med potatislandet , var tvungen ut med kameran
igen , detta blev resultatet!



Här är han i full gång, Hans traktor är det liten och behändig, men bra går det!



Han måste ju skoja lite , man kan ju tro att han fått solsting!



Så här glada är människorna som bor på " våran gata" , dom är med ute och
hejar på Krister.

Efter han jobbat som bonde en dag , behövde han lite semester , så då åkte vi till
Söderfors  på en liten fisketur , kameran var med som vanligt!



Här fick Erik upp en riktig bamse, han ser ju ganska mallig ut också!



Här sitter Pelle med sin fångst , Golle vill gärna ta sig ett hugg.



Här står dom , storfiskarna ! Krister står med sin fångst , Erik o Pelle har redan dragit
varsin , så alla är jäteglada haha.




Vad fick jag fram för bild nu då! där sitter jag oc njuter av solen , det var en härlig dag.
det har hänt ganska mycket denna vecka , det gäller att ta vara på stunderna  blika tillbaka
och suga på dom fina karamellerna !

slutar för denna gång , kram alla mina nära o kära!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0