skogen

Ja i natt som var kom frosten frammåt småtimmarna , bilen var isig . Då tänkte jag , TUR jag var till skogen igår och plockade både blåbär och svamp! Åkte till skogen kl 11 kom inte hem förrän kl halv 5. det var otroligt fint . Strålande sol , hög klar luft och ALLDELES helt underbart!
Gick i lung och ro , ingen tid att passa och mycket svamp o bär. Mina batterier blev fulladdade igår.
När jag är i skogen och man nästan hör tystnaden kan man tänka i lugn och ro, då kommer man på
mycket bra ideer ! Jag är lite knäpp men det får jag ta. Det enda jag saknade var gamla Farbror som jämt varit vid min sida som blivit gammal och sjuk och inte orkar längre.Men det är ju det som
är så jobbigt med djur som man fäster sig så mycket vid när döden närmar sig att man inte vill släppa taget.Tog några vackra bilder i "Min" skog igår.




Är den inte vacker! det är svart trumpetsvamp , ganska ovanlig i våra trakter



Här växer rader med trattisar!



Forfarande hittar man stora gula kantareller av god kvalite!



Det gäller att njuta innan vintern kommer och man får gå i ide.



Här har Krister varit framme med kameran på vårat lilla rådjur som
kommer varje dag nästan och äter äpplen.


Avslutar med en bild på mina kinesiska lyktor , som blommar i all sin prakt.
ska sätta mig bekvämt i min fåtölj och titta på idol nu.

Ha de bra alla mina nära o kära och grattis på namsdagen Micael!

Kommentarer
Postat av: Tina

Fick nästan en tår i ögat :( när jag läste om gamla farbror. Krama farbror från mig !

2009-09-29 @ 22:36:19
Postat av: Karin Löfstrand

Hej igen! Vilka fina bilder1 Du har inspirerat mig att blogga. Kolla på [email protected]

2009-10-09 @ 15:13:35
Postat av: Kicki

Hej Gunnel!!

Härliga foton du tagit!

Hoppas allt e bra med er, jag har börjat en rehabilitering på 8v som känns jättebra trots att värken e förjävlig rent ut skrivet...här ska vi i väg å para Annie nästa helg....får se om det tar sig den här gången!. Må så gott å ha det bäst! kramiz

2009-10-12 @ 08:06:09
URL: http://kickisamatorfoton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0