hundutställning

i dag har det varit inneväder, regn och lite åska . Det kan vara bra ibland för då kan det bli lite damma o dammsuga. men ibland är man "låg " med andra ord så vill man inte göra just någonting.
Men i Lördags var Marita och jag på hundutställning , det är alltid roligt framförallt att titta på alla hundar , men även alla olika människor.
Kameran var med som vanligt , var ju tvungen att föreviga lite bevis att jag var på plats.

Här sitter "Gina" och väntar på sin tur.

Här står tanterna med sina taxar!

Inte fick man första pris ! tänker "Gina" men vad gör det , domaren vet inte vad skönhet är.

Efter utställningen bjöd Marita mig på Salasallad, vi passar ju på att förlusta oss när vi ute.

 det ser väl smaskigt ut va? det var det kan jag säga Tack Marita!

Sen bar det av hemåt för att plocka ordning på sitt hantverk, för söndagen ägnades åt arbete i våran "Bod"

Ja alla har sina saker som gör dom lyckliga på sitt vis , som Krister tex han var tvungen

att ta kort på sin vedhög, för han finner trygghet att inte behöva frysa i vinter.

Det är tur att man inte har så höga krav på livet , fast ibland kan det vara nog så kämpigt, men det är bara att ta nya tag! Den ena dan är inte den andra lik, men några dar är väldigt bra. Det är dom dagarna man måste suga på för att orka resten av dagarna.

Tänk att vi är i mitten av augusti, snart höst igen! Jag tycker hösten är vacker med all fina färger

att få vara i skogen , känna doften från jord och framförallt SVAMP, det är härligt.

Men jag är lite rädd för kylan, fick nog av den i vintras, men man får väl ta det onda med det goda.

Ännu är det väldigt mycket vackert att se! här springer "mina" rådjur som ätit sig mätta på mina ärtor. Men det gör inget.

Ska avsluta med en riktig vacker bild jag tog från min trappa när jag skulle lägga mig

En vacker dikt passar också till!

Naturen målar åt oss, dag efter dag

Bilder av oändlig skönhet, om vi bara

har ögon att se dem......

Ha det bra alla! framförallt mina nära o kära!


Kommentarer
Postat av: Sara

Fina bilder och fint skrivet! Vi får ta vara på nuet!

2010-08-17 @ 04:41:03
URL: http://saraagren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0