nya händelser i mitt liv





Ja nu har jag lite att berätta igen, veckorna går så fort så man hinner knappt skriva på sin blogg , men man får väl skärpa till sig lite. Har hunnit varit på 60-årskalas ,Kjell på (våran gata ) fyllde år och hade stort kalas på dagis.

Här är det full fart på "tanterna" på våran gata, välkomsdrinken börjar göra sin verkan.

Mycket folk var det, alla verkade ha roligt och det var mycket god mat.

Igår åkte vi ett gäng tanter till marknaden i Nora , vi startade redan kl 7.30 , svårt för en som är morrontrött som jag t.e.x , det tog väl ungefär 2 tim och då hade jag vaknat till liv. Det var stor marknad och mycket folk,fötterna tog en del stryk kan jag säga , men vad gör det när man har trevligt! det var mycket tingel tangel, men mycket loppis som jag tycker är kul.

Nora var en vacker stad med mycket blommor och vackra gamla hus,här är en balkong jag inte kund motstå!

Ännu en vacker bild från Nora, taget nere från vattnet.

Tre små gummor uti Nora, Marita ,Carina och Britt.

Det här var mums kan jag tala om , är man till Nora Måste man bara äta deras goda glass!!

I min bägare var det nöt och vaniljglass med grädde, det var den godaste glass jag smakat!
Ja det var en härlig dag i Nora, alltid kul att komma ut på lite äventur med sina tantkompisar.

När jag vaknade idag trodde jag att jag skulle ha ont överallt , men det var ingen större fara , jag kände för att åka till skogen ett tag , kände för att lyssna på tysnaden och "lukta på skogen ett tag ,Att åka till skogen för mig är detsamma som meditera, där kan jag tänka i lung o ro ladda batterierna , för kommande problem som skall lösas. Är man stressad och spänd , blir det som vacum i hjärnan då kan man inte tänka klart.
Det kan jag rekommendera , om ni känner "låga" åk till skogen och lyssna till tystnaden.
Som jag alltid gör när jag åker till skogen, tar jag med mig en hink ifall jag hittar något det är oxså en slags terapi. Kände för att ta några kort på den vackra naturen, så det ble ett par stycken.

Visst är det vackert! kan knappt se mig mätt på dessa härliga bär.

Nästan så man inte vill plocka dom när dom är så fina , men jag plockade i alla fall sex liter + kantareller

Ja stunden i skogen gjorde mig riktigt gott , känner mig nästan som lite "ny"

Ha det skönt alla mina nära o kära i kväll, fast det är söndag.

 


Kommentarer
Postat av: Tina

Hej!

Foppa tofflorna var väll på, när ni va till Nora? ;)

Härliga lingon bilder !



Kram

2010-08-30 @ 19:14:12
Postat av: Kicki

Hej Gunnel!! härliga foton som vanligt...hoppas allt e bra med er!!. Visst känner man sig bättre till mods när man får komma ut i skogen å njuta av dess innehåll!! ha de bäst å hälsa alla!! kramiz

2010-09-01 @ 11:07:05
URL: http://gammtackan.blogg.se/
Postat av: Dotter Sara

Mm, nora glassen! Jag åt så mycket att jag mådde dåligt, haha!

Snart ska jag ta mig ut i skogarna jag med!

Puss

2010-09-02 @ 01:35:55
URL: http://saraagren.blogg.se/
Postat av: Millah

Hej =) Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har iaf igång massa tävlingar & det kommer in nya hela tin.



Var gärna med & tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag verkligen så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara att radera den hära kommentaren eller nå:)



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-09-02 @ 02:34:10
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0