Att ta farväl

 Den 22 februari 2010 somnade min min älskling in i mitt knä.En otrolig sorg

och smärta när jag kande hans hjärta slog sitt sista slag.Frasse var hans namn men

vi kallade honom "Farbror" . Han var som en liten farbror, lungn och sävligt älskade

hela sin människoflock , men han höll alltid ett litet vakande öga på mig.Farbror kunde

man lätta sitt hjärta för, gråta om man var lessen, då kände man hans kalla nos och en

liten slikning på mun. Jag skulle kunna skriva hur många sidor som helst om min kära

kära vän men jag kommer alldrig att glömma dig min älskling!

Tack till smådjurskliniken i Sala som gjorde farbrors död till en sådan  vacker och

fin avslutning på ett långt och underbart liv! Du sommnade in så lungt i mitt knä trots

att jag ville ha dig kvar, men jag var tvungen att släppa taget om min älskling.

Hoppas du får springa på dom gröna ängarna utan värk i dina ben, hoppas Tofflan

möter dig vid porten.


Ska skriva en dikt som jag tillängnar min vän.


   
                         EN HUND


När man "blir med hund" så får man en god vän,
för omsorgen man ger, ger tusenfalt igen.
Den ger skäl till promenader så den gör dig mindre lat.
Och ingen blir så ivrig av att det vankas mat'
Den lyssnar efter steg, tycks alltid undra "Vem"?
Sen blir den så förtjust när just DU kommer hem.



Kram alla mina nära o kära som stöttar mig när jag är lessen!


Kommentarer
Postat av: Thessan

Det var så fint skrivet, nu rinner tårarna på mej igen!



Älskade hund!

2010-02-23 @ 19:10:49
URL: http://stronglove.blogg.se/
Postat av: Erka

Vad fint skrivit av dig, om världens snällaste hund. Som nu är i himmlen och slipper sin smärta<3

2010-02-23 @ 19:29:42
URL: http://erkaparka.blogg.se/
Postat av: Sara

Vackert sorgligt.

2010-02-24 @ 09:17:17
URL: http://saraagren.blogg.se/
Postat av: Kicki

...ja, nu ser jag knappt att skriva, men man kände dina ord rakt in i hjärtat...det e alltid svårt att ta ett beslut som detta MEN man måste tänka på sin trogne vän i första hand..ta hand om er å tänker på er!! kramiz

2010-02-24 @ 13:32:03
URL: http://gammtackan.blogg.se/
Postat av: Tina

Vad vackert och sorligt skrivet av dig ! Tårarna vill aldrig sluta rinna. Han var en underbar hund, som man alltid kunde lita på.

Kram Tina, Micael, Simon & Lucas

2010-02-24 @ 17:47:03
Postat av: Amme

Jag vet Frasse skuttar runt på molnen runt ert hus och tittar ner på er! ALLA Kramar!

2010-03-01 @ 21:14:11
URL: http://saraagren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0