Ännu en dag i mitt liv

Nu när man blivit äldre tänker man tillbaka på sitt liv, och kommer underfund med att man blir mer och mer lik sin gamla mamma . När man var riktigt ung tyckte man dom hade konstiga ideer om både det ena och det andra. Man sa till sig själv att så där ska man ALDRIG bli, så vips ÄR man där!!!
Ser med fasa att jag tar form som tant! Jag kan inte annat än skratta , jag ser det komiska i det hela.Det är bara att acceptera att så är livet! En sak till jag funderar över att tiden går så fort dagarna bara rinner i väg , det gäller att hinna göra allt man vill ,hoppas jag hinner måla allt jag vill
hoppas hinna följa mina barn en bra bit i livet mm. Det gäller att försöka ta vara på alla bra stunder och lägga det tråkiga åt sidan ibland för det hör också till livet för oss alla.

Igår skrev jag om att jag hade gjort saft av syrener , och den blev otroligt god! Krister har smakat ett glas, och han överlevde! fast jag fick dricka först.

Här ligger dom på saftning!

Här är det färdiga resultatet, härlig färg tycker jag.

Snart öppnar våran hantverksbod här i Huddunge, så det är bråda tider.

Det ska målas både det ena och det andra så jag blir vimsig, för jag vill ju göra så mycket

på en gång. Jag målar olika saker på en gång, så jag har liksom olika stationer med olika

målerier, så där går jag emellan och målar lite här o där. Har mycket energi till att måla

den här årstiden , ibland kan det vara lite jobbigt för när jag tex är ute och går så ser jag

bara bilder i allt vackert jag ser då måste jag sålla lite , för det går ju inte att måla allt så det är ju tur jag har min kamera.

Ett av mina alster, kaffebricka att ha till morgonkaffet.

Morgonbild på min grannes hus, vackert så det gör ont!

Avslutar med en bild från mitt köksfönster, har haft tur med mina sankt paula i år

blir förskräckt själv att jag lyckats så bra, har väl pratat mycket med dom kanske.

sköt om er alla mina nära o kära!  hoppas vi ses snart!


Kommentarer
Postat av: Sara

Det ska bli jättekul att smaka på saften du gjort! :) Syrenerna börjar blomma ut här nu, lite tråkigt tycker jag. Jag plockade en färsk bukett med hundkex ikväll, jättefint! Puss och kram

2010-06-10 @ 23:41:18
URL: http://saraagren.blogg.se/
Postat av: Kicki

Hej Gunnel!!

Härliga foton å brickan du målat e så fin!!. Visst måste man försöka sålla bort gammalt skit för man håller bara sina egna "sår" öppna under tiden...men visst kan de va svårt många gånger...hoppas sommaren blir en stooor sol med mycket trevliga upptåg...ha de bäst å ta hand om er!

2010-06-11 @ 08:27:29
URL: http://gammtackan .blogg.se/
Postat av: Thessan

Ska bli väldigt spännande att få smaka på din saft!



Jag saknar er idag!



Puss

2010-06-11 @ 18:56:43
URL: http://stronglove.blogg.se/
Postat av: Kicki

...kikar in å önskar er en trevlig midsommar!!

2010-06-24 @ 14:13:38
URL: http://gammtackan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0