Det grönskar på "våran gata"

Ja nu blommar det verkligen ! Allt är såå grönt o vackert. Hoppas det får vara så länge!
Synd att man inte är lite starkare i kroppen så man kunde hugga i lite grann med kroppen.
Idag har jag putsat ett fönster så i morron går man väl med stödkrage, ja man vill ju gnälla lite också. Läste i en tidning att man kunde göra saft på syrener, så i dag har jag gjort det. Krister törs inte dricka säger han , men jag får väl dricka ett glas först, så törs han nog!

Hoppas saften är lika god som dom är vackra!

Kastanjen blommar för fullt, så otroligt vackra blommor!

Minvackra sjöutsikt! kan inte se mig mätt på den.

vå r grannes flicka Sarah har tagit studenten i denna ljuva sommartid

det bjöds på mat o kaffe.

Här sitter Maj och siv o gottar sig.

Här sitter "gubbarna" och myser.

Här sitter studenten och skålar.

Jag tog mig en tur till Uppsala och hälsade på Sara en dag , det var riktigt grönt o fint

där hon bor, väldigt trivsamt område.

Här står Sara med sin lilla bebis!

Ja dessa djur dom tar plats i ens liv , katterna tar för sig dom med.

Här har lilla bell tagit över mitt kaffebord på trappen , men hon lär väl få hållas.

Nu är det dax att titta på en deckare som avslutning på denna kväll.

Godnatt alla mina nära o kära!


Kommentarer
Postat av: Solveig (grannen på andra sidan ån)

Fin blogg du skriver Gunnel! Jag är imponerad av din dokumentation av livet med familj, vänner och djur. Du har kommit igång och hittat en lagom nivå och alla fina bilder du har med. Jag blir inspirerad att börja med mitt eget skrivande.

2010-06-09 @ 11:24:37
Postat av: Anonym

2010-06-09 @ 11:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0