Sommar på våran gata

I dag har det varit en RIKTIG sommardag! och i morgon är det midsommarafton , hoppas vädret håller i sig.  vi ska vara nere vid våran hembygdsgård ,när vädret är fint brukar det vara mycket folk och många barn som dansar kring majstången . Det tycker jag är så fint att gamla och unga träffas. Hantverksboden vi har är också öppen med mycket hantverk.

Om ni ser den här skylten efter Huddungevägen ska ni definitivt svänga ner där, om inte annat för det goda kaffet och hembakade brödet.

Idag har alla gjort fint till midsommar, har hört många gräsklippare , så nu är det bara att man får slå ihjäl alla flugor som kommit in trots alla nätdörrar, sen fram med dammsugaren.

Våra gulliga djur har fått svalka sig med en duch i dag , dom måste vara fina tills i morron.

Är han inte vacker min lilla sockerbit?

Här tränar kompisarna inför morgondagen , blomkransarna är redan på plats.

Man måste lura dom små liven med lite torkad älglever, finns inget svårare än att fota djur, det gäller att vara snabb.

Här ligger Amy i rabatten och tar sig en lur.

Konstig , det är bara bilder på djur på min blogg! ja det syns vilka motiv jag tycker om! men jag ska se om jag har något motiv med människor på , det kan ju vara roligt ibland efter alla djurbilder.

Neej det blev blommor istället! Men i morron ska jag ta bilder på Huddunges jetset , när dom minglar vid Hembygdsgården! Så nästa blogg kommer att handla om Människorna som lever i Huddunge. Det är liksom ett eget litet sammhälle för sig , med egna värderingar om livet , det är intressant , för det är inte som på "alla" andra platser, man känner sig ganska trygg tycker jag. När man börjar bli lite äldre och mera sårbar är dt skönt att omge sig med människor som bryr sig, så tycker jag i alla fall! Naturligtvis måste man bjuda till själv också , man måste lära sig förstå alla olika människor.
Ja nu ska jag sluta fundera mer idag och avsluta med ännu en vacker blomma (igen!).

Trots att jag inte kan rensa ogräs (på gund av krämpor) längre så kommer blommorna upp så jag får njuta.

 

Hoppas ni tar det lungt i helgen utan för mycket stress o jäkt försök njuta och ha det lite skönt!

Ha det bra alla mina nära o kära!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0