Lägesrapport från "våran gata"

i dag har jag varit ute med min kamera och hund på promenad, jag gick med lätta steg i dag!
Jag var till doktorn i onsdags , och dom pulade på mig ännu en blodtryckstablett. Jag blev som en zombie , det var som två blyklumpar i var ben! släpade mig ut på långpromenad det var som att gå ungefär fyra mil i uppförsbacke! Neej nu måste man lära sig att ifrågasätta vad det är för skit man får.



Tänkte jag skulle lägga ut några bilder jag tog sista april här i rödje. Det var en ljummen kväll med lite regn en typiskt " Hanskväll" , med det menas en bra kväll för eldning ingen oro att elden ska sprida sig och ställa till elände med gräsbränder m.m.




Här kommer två riktigt "glada" pojkar , Hans o Karl !





Här kommer byborna i sammlad trupp lite suddig bild men , men.





Tänt vare här!!!!!!


Här sitter två troll i byn Hans o Krister .

Här är det korvgrillning på gång , kjell sköter grillningen och alla fick äta
sig mätta.

Ja här sitter Lasse o gittan och pratar, vad pratar dom om då tro?
krämpor kanske?
Ja det var en riktigt trevvlig kväll, man fick träffas och småprata med
varandra , äta korv o dricka kaffe . Åsa ledde allsången med bravur.

 

När vädret är fint får man mera insperation , har faktiksk bakat " marmorerade
drömmar idag och avslutat lite målerijobb.

så många drömmar det.

 

orkidekrukor

En roskruka, det ska bli lite mer glitter och flärd i år, man måste ju fönya sig ibland.

 

Avslutar med en vacker bild från linus och min promenad i dag.

Mina tankar går till " farbror" min trogna vän som inte finns mera, vissa
dagar tänker jag på honom hela tiden. Hoppas han har det bra!

Godnatt alla mina nära o kära! Tänker på er jämt! kram






Kommentarer
Postat av: Tina

Vilken fin bild på Linus !

Kram från oss i kojan.

2010-05-09 @ 21:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0