Rapport från "våran gata"

Nu är det full fart på våran gata i Rödjebro, nästan så man blir smittad.Gräsklippare hörs hela dagen lång, ved sågas , potatisen ska ner i jorden , blomlådorna ska fyllas med fina plantor.Det är som när allt växer och frodas så , blommar vi människor också. Jag tror när man varit med några år och börjar känna av sin kropp med lite krämpor här och där , det är då man uppskattar allt det vackra.
Man kan ju bara tänka : Tänk att jag kan gå! Tänk att jag kan se! Tänk att jag kan höra! då känner man sig glad. Det är ju inte alla förunnat. Var ute en morgon med min hund och såg något riktigt vackert! Kameran var ju med som vanligt.


Ett hav av liljekonvaljer.

Här står Linus och väntar när jag plockar dessa vackra blommor

Jag vill ju inte han ska bli ormbiten.

Min lilla katt är alltid med mig när jag är ute och går, jag tror hon tror att

hon är en hund.

Stora och fina , lagom utslagna.

På kvällen kom en regnskur , efter kom dimman det var riktigt vackert.

Det här varit blomsterauktion i Hudduge, Centerkvinnorna har arbetat hårt med att driva fram

massor av blomskott och tomatplantor . Tog några bilder från den lyckade tillställningen.

Här sitter mina grannar och dricker kaffe och " doppar " av det goda haembakade

brödet.

mycket blommor!

Lotteri med fina vinster var det också, här är det Siv som vinner!

hon väljer en påse hembakade bullar, mums.

Ja det händer trevliga saker i Huddunge , och framför allt på "våran gata" i rödjebro.

Vi är som en liten by i byn.

Ha de bra alla mina nära o kära och tack till Tina o Micael för dn trevliga festen
i går, god mat god tårta Jättetrevligt.


Kommentarer
Postat av: Sara

Fin bild på Linkan! :) Liljekonvaljerna luktar sååå gott! Linkan ligger i soffan på kudden och sover just nu! :)

2010-05-31 @ 11:30:02
URL: http://saraagren.blogg.se/
Postat av: Tina

Tack själv! Alltid trevligt och kul när ni kommer.

Mer pippi!!:)

Kram

2010-05-31 @ 20:00:53
Postat av: Kicki

...kikar in å önskar er en trevlig helg!!

2010-06-04 @ 10:56:25
URL: http://gammtackan .blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0