Att se livet ur ett annat perspektiv

Idag var det mitt favoritväder, hög klar luft ingen blåst och min lilla vän med i ett koppel.
När jag går där i lugn o ro kan man tänka på mycket (konstigt i bland) . Under min promenad träffade jag på ett par fina hästar , den ena hade så otroligt vackra ögon , ingen stress o oro bara helt vackra!


tänk om man kunde för en dag få se värden ur detta perspektiv! undrar om man skulle få en helt lungn dag eller om man fortfarande skulle oroa sig för en massa saker? Som människa måste man ständigt komma på saker och påminna sig om att det finns saker som man måste leta upp för att må bra av , annars faller man mer och mer och har svårare att ta sig upp. Jag tror att många förlorar tron på livet i och med att dom glömmer bort att anstränga sig att se det vackra , eftersom det har blivit så hårt att leva så plötsligt!

Här är "linus" min trogna vän, som jag pratar med på våra promenader

Här är Linus "fri" i skogen med både husse o matte, så duktig o lycklig.

.

Linus tycker sååå mycket om lingon.

Ja iskogen kan man få se mycket vackert , bara man stannar upp en stund i livet
och bara känner efter ordentligt. Många vackra färger kan man se om man tittar ordentligt.

här sitter två "vänner" och pratar med varandra ,Krister visar Linus älgpasset.

Nu ska jag visa några bilder med mycket starka färger , som jag älska.

Dom ska få tala för sig själva.

 Nu ska jag avsluta med en riktig höstbild från "våran" gata , men tänk nu där ute
försök att se det vackra ibland mittupp i all stress o jäkt.

Ha de så bra alla mina nära o kära! Tack för att ni finns!


Kommentarer
Postat av: Sara

Fina bilder som vanligt! Väldigt fridfullt i skogen! Kram

2010-09-30 @ 00:35:52
Postat av: Thessan

Vad fina bilder på er alla!

Linus ser ut att trivas i skogen, och på landet! men det vet vi ju redan, han älskar ju er! :)

2010-09-30 @ 17:16:38
Postat av: erka

Fina bilder mummlan!! :)

2010-09-30 @ 17:31:07
Postat av: Sara

Min BÄSTA mamma och Pappa!

2010-10-02 @ 01:46:51
Postat av: Kojan

Mycket fina bilder och tänkvärda ord!

Kram från oss!

2010-10-02 @ 20:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0