Vår, vår, vår!

Äntligen är den här! våren alltså. Våren är alltid vackrast på en gång den kommer, för då har man längtat SÅ LÄNGE! Vintern har ju varit extremt lång , vi som bor på landet är ju inte så bortskämda med uppvärmda lägenheter , blir det mycket snö måste vi skotta tills ryggarna värker om man inte som vi har en hustomte som heter Hans som kommer med sin traktor. Det är ju självalt naturligtvis , ibland tänker man att man inte orkar längre,men sen kommer våren! man får tusenfalt igen , vacker natur, frisk klar luft . Har man kämpat på i så många år trots all värk och inget överflöd med pengar,tror jag inte jag skulle kunna leva fullt ut på något annat vis. På något konstigt vis blir man formad av miljön man lever i man blir väl ett sorts orginal med tiden ! jag tror man får lära sig att bli glad för det lilla , och inte ha så stora krav på livet. Det har ju faktiskt blivit ganska hårt i världen och det går ju inte att blunda för, men man måste ju faktiskt ta en paus ibland från allt grymt som händer och bara få vara. Har fångat lite vackert på bild som jag vill visa.



Här kämpar sig snödropparna genom snön.



Krokusen har också vaknat efter vintern.




Blåsippan är ett riktigt vårtecken! när våren väl börjar måste man vara med
varje dag så man inte missar något. Det går ju så fort tyvärr.

slutar med många kramar till alla mina nära o kära! Tänker på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0