Bråda tider!

Märks att det är längre mellan ggr man skriver ! sommaren är som sagt bråda tider allrahelst hösten när alla bär , och all frukt börjar bli färdig . Sen har jag kommit underfund med att allting tar mycket längre tid nuförtiden. Det har tagit tid att acceptera att kroppen är stelare , mera värk , man tar sig lätt ner till bären men man vältrar sig nästan som en björn för att komma upp. Men vad gör det ! det får väl ta den tid det tar, under tiden kan man njuta av den sköna luften i skogen! Den här veckan har jag varit i skogen två dagar och njutit! En dag var Solveig och jag ute på lingonplock .Vi var väl rustade med både kaffe o dopp. Gott om lingon var det , så man kunde ligga och rulla blad tuvorna.



Solveig är riktigt energisk!



Sen dök det upp några granntanter, då blev det prata o skratta ett tag.



Katarellerna har vågat sig upp nu, efter det välbehövliga regnet ! Vilken härlig dag!
tack för sällskapet solveig!

Andra dagen jag var ute och plockade lingon , var jag själv ,men det gick också bra
då blev det ti för eftertanke , tror man behöver det ibland . Kan komma fram många
bra ider och framförallt att ladda baterierna!
Spang även på lite svamp denna dag .



Linus vill smaka, men jag tror inte han gillar svamp, men vem vet han gillar ju det mesta!
Söt är han i alla fall!

Idag har Tessan varit här och hjälpt oss , först klöv hon ved. Sen fick hon hjälpa mig att göra
äppelmos. Gissa vem som fick plocka äpplena?



Alla sätts i arbete , även gubben i huset!

Ja vi har hunnit med ganska mycket även denna vecka , i morron bär det
iväg till Västerås. Marita och jag ska på marknad , sen åker vi till våra barnbarn
Micael ska få lite jobb  av mig!!!1

Har hunnit hälsa på min gamla mamma också , det känns skönt men hon är en skugga av
sitt forna jag.



Här samlades vi när jag fyllde år, min mamma och mina systrar.

Ta vara på livet! och lev medan ni lever! Ska avsluta med en dikt till min mamma.



Jag önskar jag hade en sådan förmåga att tända en hälsans läkande låga.

Då skulle den särskilt för dig få brinna - få allt det onda att helt försvinna.

Den skulle se till att kurvan vänder och att du får omsorg av goda händer.

Dag och natt hos dig den skulle vaka och ge dig all kraft att få hälsan tillbaka.




Ha det bra alla mina nära o kära och alla andra!


Kommentarer
Postat av: Thessan

Ett bra blogginlägg somvanligt! vi kommer ut och hjälper er nå mera sedan!



Pusspuss älskar dej!

2011-08-26 @ 20:58:27
URL: http://lifewithme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0