Senaste händelserna hos Ågrens.

Ja nu har det gått en tid sedan jag skrev. Så här på vintern här på vår gata händer det inte så mycket nytt varje dag direkt, det är dom vanliga rutinerna som ska skötas som att hålla eld i pannan, kissa hundar m.m. . Men jag har faktiskt sett vårtecken och det gläds jag åt! tog en bild från "Löfstrands husknut " som var riktigt fin.



Snödropparna tränger sig upp genom snö och kyla , det är otroligt.

Ett annat vårtecken såg jag när vi tanter var på antikmässa i Uppsala ! där tyckte jag våren var lägre framskriden.



Så mycket fina fåglar på samma ställe.

I


Idag tog jag mig en tripp till Söderfors och hälsade på Tessan o Erik , det var ett tag sen.
Konstigt nog fanns det en loppisaffär där som sålde ut alla grejer för halva priset, då var jag ju tvungen att fynda i alla fall. Köpte en fin lackväska till våren, en vacker skål och en gammal
tavelram . Så i dag blev det lite prylar trots allt. Eftersom solen sken i dag och det var ganska
fint väder tog Tessan, Erik och jag en promenad med Linus som var med på besök i dag.
Vi satt faktiskt på en bänk och åt glass! Men det kom lite kalla vindar emellanåt.
Efter promenaden lagade Tessan Wok med kyckling grönsaker och kokosmjölk , det var så gott
så jag trodde jag skulle föräta mig, men det gick bra.
Det var en trevlig dag att få träffa några av sina nära o kära.

Nu när det börjar närma sig sommaren igen är hantverket i full gång igen, det gäller bara att
vila emellan varven så inte min dåliga nacke tar för mycket stryk. Krister har jag också fått med i mitt team, han gör så fina kakfat av återvinnet porslin .



Faten är lite annorlunda , och det tycker jag är lite kul!

Fast jag inte tycker det händer så mycket här på vintern, så när jag läser det jag skrivit
så har det ju faktiskt hänt en hel del!

Nu ska jag måla lite och koppla av framför teven , för i morgon ska jag grädda våfflor efter gudstänsten , det blir nog mycket våffla eftersom det är dop också.

Godnatt alla mina nära o kära! stora kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0