1:maj på våran gata!

Ja nu har 1:a maj firats på våran gata i rödjebro, den var kall som den brukar vara och jag låg nerbäddad med förkylning. Men några envisa själar tog sig till brasan , för att hålla ställningarna.




Ja här har Hans tänt på! det gick bra som föregående år! Klas ser ut att frysa , skulle nog haft sin vinterjacka på.



Ja här brinner det vackert i mörkret! bra gjort Hans.


Det  har varit mycket att stå i nu. Vi har haft påsklunch för dom daglediga i församlingshemmet .
Det kom mycket folk , alla verkade trivas och tycka om all mat vi bjöd på. Det är tredje året i rad vi har denna påsklunch och den är väldigt uppskattad . Jag tror att folk behöver träffa varandra och umgås lite efter den kalla vintern, när man mest har varit inne för att inte få frostskador.



Här väntar jansson på att bli uppätna! dom var riktigt goda ska jag säga.



Vid detta bord sitter alla från våran gata! något fel på matlusten verkar det ju inte vara.



Här står vår diakonissa Margareta och läser Guds ord för oss , det kan vi ju behöva!



fullt på parkeringen !



en bild på vår vackra kyrka.


Från det ena till det andra så var jag till Heby i dag , jag är inte dit så ofta nu för tiden.
Det som slog mig var att det såg så ..... ja vad ska jag säga ? slitet och schaskigt ut!
Det märks att kommunen kört ekonomin i botten , jag jobbade där i över 20 år på servicehuset
då var det mer liv och rörelse , mer frächt nu har dom slagit igen sericehuset och plaserat ut
dom gamla o sjuka där det finns plats . Iblan undrar man ju vart våra skattepengar tar vägen?

Undrar vad dom lägger pengarna på? det syns ju i alla fall inte att dom gör något åt förfallet,
snart lägger dom väl ner skolan också. Ja uch det var tråkigt att se , värst tycker jag det är med
äldrevården, våra gamla som betalat massor av skatt under sin livstid ska bli så vanskötta på alla
vis på grund av alla indragningar . Dom stakars anställda gör nog så gott dom kan innan dom går in i väggen av all arbetsbelastning om nu det blir så mycket billigare för kommunen. Nej ta bort hälften
av alla s.k. chefer med höga löner så spars det nog in många millioner som kan läggas på skolor
och omsorg.

När jag kom hem till vackra huddunge var jag tvungen att ta en promenad med min lilla spanjor för att
lungna ner mig och återfå mitt lungn, och blir ännu en gång påmind om hur vackert jag bor med
naturen inpå knuten. Bara önska jag får vara skapligt pigg så jag får uppleva ett antal vårar till.
tog några bilder , för att visa att sommaren är i antågande trots fortfarande kalla vindar.




den skiraste grönska.



maskrosorna är som solar!



Här sitter Greta och solar på Åhusets trapp.

Ja nu har jag fått luftat mina åsikter och det känns skönt för min egen skull.
hoppas alla mina nära och kära gör detsamma ibland.
Slutar med en bild av min lilla spanjor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0